Σελίδες

31 May 2011

Τότε και Τώρα Point Guard: Drazen Vs Diamantidis

Ξεκινάμε μια ενότητα για να θυμηθούμε κορυφαίες μορφές του Παγκόσμιου Μπάσκετ μέσα από μια παράθεση με τους κορυφαίους αθλητές του σήμερα.

Τότε : Drazen Petrovic AKA: Mozart

Στις 22 Οκτωβρίου του 1964 γεννιέται στη Σιμπέκα της πρώην ενωμένης Γιουγκοσλαβίας ο μεγάλος Ντράζεν Πέτροβιτς. Ο δεύτερος υιός του Γιόβαν και της Μπισέρκα έμαθε το μπάσκετ και τον ανταγωνισμό από πολύ μικρός καθώς ο μεγάλος του αδερφός Αλεξάντερ ήταν αυτός που τον μύησε στα μυστικά του αθλήματος αλλά και του ανταγωνισμού. Στα 13 του γίνεται μέλος της ομάδας νέων της BC Sibenka και το ταλέντο του ήταν τέτοιο ώστε μόλις δύο χρόνια αργότερα, στα 15 του, να αποτελεί ήδη μέλος της πρώτης ομάδας. Στα 17 του είναι ήδη ο σταρ και οδηγεί την ομάδα του σε δύο συνεχόμενους τελικούς του Κυπέλλου Korac to 1982 & to 1983 χάνοντας και τους δύο από την Γαλλική Λιμόζ.
Το 1984 ξαναενώνεται με τον Αλεξάντερ στη μεγάλη Cibona για να σχηματίσουν ένα εκρηκτικό δίδυμο στην περιφέρια. Στη πρώτη του κιόλας χρονιά οδηγεί τη Cibona στο νταμπλ και στη κατάκτηση του Κυπέλλου Ευρώπης όπου υπερσκελίζουν τη Real Madrid με σκορ 87 - 78 με 36 πόντους του Drazen. Είναι πλέον ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της ομάδας, της Εθνικής και εκ των κορυφαίων στην Ευρώπη.
Την επόμενη χρονια κάνει το repeat με αντίπαλο αυτή τη φορά τη Zalgiris Kaunas του μεγάλου Arvydas Sabonis με τον Drazen να συνεισφέρει 22 πόντους.
Το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς οι Portland Trail Blazers τον επιλέγουν στον 3ο γύρο του ντραφτ στο νούμερο 60. Παράλληλα οδηγεί την Εθνική Ομάδα της χώρας του 70'' μακριά από τον Τελικό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος καθώς η Σοβιετική Ένωση κάνει μια επική ανατροπή στο τελευταίο λεπτό του ημιτελικού και αφήνει τους Σέρβους εκτός νυμφώνος.
Παρακάτω μπορείτε να τον δείτε σε αγώνα πρωταθλήματος με αντίπαλο την Partizan

Το 1987 κερδίζει τον τρίτο του Ευρωπαϊκό τίτλο αυτή τη φορά το Κύπελλο Κυπελλούχων με αντίπαλο τη Scavolini Pesaro σκοράροντας 28 πόντους. Με την Εθνική Ομάδα όμως βιώνει ακόμα μια απογοήτευση καθώς αποκλείεται στα ημιτελικά του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος από την μετέπειτα Πρωταθλήτρια Ελλάδα σ' ένα shootout με τον μεγάλο Nick Galis.
Η δικαίωση για τον ίδιο και την Εθνική Ομάδα θε έρθει δύο χρόνια αργότερα όταν οι οικοδεσπότες Γιουγκοσλάβοι θα αναδειχθούν Πρωταθλητές Ευρώπης υποτάσσοντας την Ελλάδα του Nick Galis.
Στη τετραετή του καριέρα στη Cibona ο Drazen σκόραρε 37.7 ppg στο Γιουγκοσλαβικό Πρωτάθλημα και 33.8 ppg στις Ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Μαγαλύτερες βραδιές του ήταν η 5 Οκτωβρίου 1985 όπου απέντι στη Smelt Olympija σκοράρει 112 !!! πόντους στο Πρωτάθλημα, ενώ στην Ευρώπη στις 21 Οκτωβρίου 1987 φορτώνει το καλάθι της Katkan από την Φινλανδία με 62 πόντους.
Το 1988 κάνει το μεγάλο βήμα αφήνοντας τη Cibona για τη Real Marid την οποία οδηγεί στον Τελικό του Κυπέλλου και στους Τελικούς του Πρωταθλήματος με αντίπαλο την Barcelona. Ο Drazen κατακτά το κύπλελλο αλλά στη σειρά των 5 τελικών ο τίτλος καταλήγει στους Καταλανούς. Το highlight της χρονιάς όμως είναι ο Τελικός του Κυπέλλου Κυπελλούχων με τη Snaidero Caserta και το shootout δύο πραγματικών πολυβόλων του Drazen και του Oscar Schmidt όπου ο Mozart βγήκε νικητής σκοράροντας 62 πόντους.
Η επόμενη χρονιά θα τον βρει στην άλλη άκρη του ατλαντικού και στο NBA καθώς μετά από πιέσεις τριών ετών οι Blaizers τον εντάσσουν στο ρόστερ τους. Το ίδυμο των Porter - Drexler δεν επιτρέπει στον Drazen μεγάλο χρόνο συμμετοχής και η ενσωμάτωσή του στο μαγικό κόσμο του NBA γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη. Η λύτρωση για τον ίδιο ήρθε στις αρχές του 1991 που μέσω μιας τριπλής ανταλλαγής καταλήγει στους New Jersey Nets. Τη σεζόν 1992 οδηγεί τους Nets με 20.6 ppg και 36.9 λεπτά ξεκινάει σε όλους τους αγώνες και κλείνει τη χρονιά με 51% στα σουτ εντός πεδιάς. Το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς πρωταγωνιστεί και στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης με την ομάδα της Κροατίας πλέον και κατακτά το ασημένιο μετάλιο πίσω μόνο από την ανεπανάληπτη Dream Team των Bird, Magic, Jordan.
Η σεζόν 92-93 ξεκινάει ακόμα καλύτερα και ο Petro όπως τον αποκαλούν οι αμερικανοί είναι στους πρώτους 12 σκόρερ της λίγκας. Παρ' όλα αυτά είναι ο μόνος που δεν καλείται στο All-Star Game εκείνης της χρονιάς κάτι που ουσιαστικά σήμαινε και το τέλος της καριέρας του στο NBA καθώς ο εγωισμός του είχε πληγωθεί ανεπανόρθωτα.
Εκείνο το καλοκαίρι υπάρχει η βεβαιότητα ότι έχει υπογράψει με τον Παναθηναϊκό για να συνθέσει ένα ονειρικό δίδυμο με τον Nick Galis, αλλά η μοίρα τα 'φερε αλλιώς...
Στις 7 Ιουνίου του 1993 και ενώ οδηγούσε το αυτοκίνητό του προς το Ζάγκρεμπ το νήμα της ζωής του κόβεται απότομα σ' ένα τραγικό αυτοκινητιστικό δυστύχημα.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε στιγμιότυπα από τους καλύτερους αγώνες του

Στο βίντεο μπορείτε να δείτε ένα ντοκυμαντερ για τον μεγάλο Ντράζεν Πέτροβιτς

Στα δύο επόμενα βίντεο δείτε τον Drazen Vs Jordan







Τώρα : Dimitris Diamantidis AKA : 3D (Dimitris Diamantidis Defense)

Ο Μήτσος γεννήθηκε στις 6 Μαϊου του 1980 στην Καστοριά όπου και έκανε τα πρώτα του βήματα στο μπάσκετ όταν στα 14 του εντάχθηκε στο δυναμικό της τοπικής ομάδας. Ο Diamantidis ποτέ δεν ξεχώρισε στις μικρές ηλικίες ως μεγάλο ταλέντο και δεν συμμετείχε σε καμμία από τις μικρές Εθνικές Ομάδες. Στην τοπική ομάδα έπαιξε για 5 χρόνια όσπου η μεγάλη ευκαιρία του δόθηκε από την ομάδα του Iraklis το 1999. Εκεί έκανε τους πάντες να τον προσέξουνε και να τον ξεχωρίσουν από τα υπόλοιπα guard λόγω του ύψους του ( 1.96 μ ), τα πελώρια χέρια του ( εξού και το "Χταπόδι" ) και την τρομακτική του έφεση στην άμυνα, την οργάνωση του παιχνιδιού και στα ριμπάουντ. Ο Diamantidis κατάφερε στην πενταετία που ακολούθησε να γίνει ο ακρογωνιαίος λίθος της ομάδος και να την μετατρέχει σε πρωταγωνίστρια του Ελληνικού Πρωταθλήματος με αποκορύφωμα την χρονιά 2003-2004 όπου και ανακυρήχτηκε και MVP της κανονικής περιόδου του Πρωταθλήματος. Εντωμεταξύ είχε χριστεί ήδη διεθνής και οι μεγάλες ομάδες έριζαν για την υπογραφή του.
Ο ιδίος θα επιλέξει να συνεχίσει την καριέρα του στον Panathinaikos και να σμίξει τους δρόμους με τον coach Zeljko Obradovic. Πιθανότατα ούτε ο ίδιος να φανταζόταν τη θα σήμαινε αυτή η συνεργασία τόσο για τον ίδιο όσο και για τον Πρωταθλητή Ελλάδος.
Ο Diamantidis προσαρμόζετε άμεσα στις απαιτήσεις της ομάδος και αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο στην ομάδα. Από την πρώτη κιόλας χρονιά δείχνει τον ηγετικό του χαρακτήρα και γίνεται ο ιδανικός point guard για κάθε ομάδα. Οργανώνει την ομάδα μυαλωμένα, εκμεταλεύεται τα προτερήματα των συμπαιχτών του, εκπληρώνει τις οδηγίες του προπονητή στο ακέραιο και φυσικά είναι ογκόλιθος στο αμυντικό κομμάτι της ομάδας. Από τη πρώτη κιόλας χρονιά απολαμβάνει και την αναγνώριση στη Euroleague όπου οι προπονητές τον ψηφίζουν κορυφαίο αμυντικό της χρονιάς. Στην Ελλάδα κάνει το νταμπλ με τον Panathinaikos ενώ στην Ευρώπη φτάνει στο Final-4 όπου κατακτάει την τρίτη θέση.
Το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς ενσωματώνεται με το εθνικό συγκρότημα για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του 2005 και αυτό που ακολουθεί τον καυαξιώνει στα μάτια των φιλάθλων - όχι μόνο - της Ελλάδας αλλά ολόκληρης της Ευρώπης. Στον ημιτελικό με τη Γαλλία, η Ελλάδα ήταν πίσω στο σκορ με ελάχιστο χρόνο να απομένει και ο Μήτσος παίρνει την κατάσταση στα χέρια του. Σκοράρει σε σουτ 3 πόντων ( το "Βάλτο αγόρι μου του Βασίλη Σκουντή έμεινε σλόγκαν) και στέλνει την ομάδα του στον Τελικό απέναντι στη Γερμανία του Dirk Nowitzki. Ο τελικός αποδεικνύεται μονόλογος και η Ελλάδα κατακτά για δεύτερη φορά τον Ευρωπαϊκό θρόνο.



Με τον Panathinaikos δημιουργούν παντοκρατορία στον Ελλαδικό χώρο και ξανακατακτά το νταμπλ.
Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που ακολουθεί θα ανγκάσει τους scouter του NBA να τον βάλουν για τα καλά στα μπλοκάκια τους όταν η Ελλάδα στον ημιτελικό επικρατεί των Ηνωμένων Πολιτειών των James, Wade, Anthony, Howard, Bosh και Paul και προκαλεί πάταγο σε μια έκπληξη μεγατόνων.

Δυστυχώς στον Τελικό η Ελλάδα υποκλίνεται στην ανωτερότητα των Ισπανών και μένει στο ασημένιο μετάλιο. Αυτό έκανε τον Μήτσο να γίνει πιο δυνατός και η χρονιά που ακολούθησε είναι ονειρική.




Ο Panathinaikos με ηγέτη τον Diamantidis κατακτά το πρώτο Triple Crown της ιστορίας του καθώς στο Final - 4 που φιλοξενήθηκε στην Αθήνα κερδίζει κατά σειρά την Tau στον ημιτελικό και την υπερασπιζόμενη τον τίτλο της CSKA Moscow, με τον Μήτσο να ανακυρήσεται MVP της διοργάνωσης.





Δυό χρόνια αργότερα ο ίδιος και η ομάδα του θα επαναλάβουν τον άθλο και θα κάνουν το δεύτερο Triple Crown κερδίζοντας στον ημιτελικό τον αιώνιο αντίπαλο Olympiacos και στον τελικό όπως και σε αυτόν του 2007 την CSKA Moscow. Παράλληλα ο 3D  ανακυρήσσεται Καλύτερος Αμυντικός της Χρονιάς τίτλο που έχει κατακτήσει πλέον 5 σερί χρονιές από το 2005-2009.


Εκείνη τη χρονιά ο Diamantidis ήταν ήδη ο αρχηγός της ομάδος όμως στην απονομή του Ευρωπαϊκού Κυπέλλου κάλεσε δίπλα του το παίχτη θρύλο της ομάδας Fragiskos Alvertis να σηκώσουνε μαζί το τρόπαιο δείχνοντας για μια ακόμη φορά ότι ήταν πάντοτε ο ΤΕΛΕΙΟΣ συμπαίχτης.
To 2010 η Euroleague τον συμπεριλαμβάνει στην Team of the Decade ( Ομάδα της 10ετιας ) της διοργάνωσης.
Ενώ ένα χρόνο αργότερα στέφεται για 3η φορά πρωταθλητής Ευρώπης στη Βαρκελώνη όπου ο Panathinaikos πρώτα επιβλήθηκε στον ημιτελικό της Siena και στη συνέχεια κατέβαλλε την αντίσταση της Maccabi Tel Aviv. Σε μια χρονιά που όλοι συμφωνούν ότι οι πραγματικοί τελικοί έγιναν στην Προημιτελικοί σειρά όπου ο Panathinaikos έσπασε το αβανταζ έδρας της Barcelona και με 3-1 νίκες προκρίθηκε στο Final-4.
Ο Diamantidis νακυρήσσεται ξανά κορυφαίος αμυντικός, μέλος της καλύτερης πεντάδας και MVP του Final-4, όντας ο τρίτος που το καταφέρνει μετά τους Toni Koukoc και Dejan Bodiroga.





Επιτεύγματα:



Η ώρα της σύγκρισης ......
Όταν αποφάσισα να γράψω και να παρεθέσω τα κατορθώματα των δύο αυτών παιχτών σκεφτόμουν να γράψω για το πόσο διαφορετικές ήταν οι εποχές τους πόσο διαφορετικό το μπάσκετ και άλλα χαρακτηριστικά οι σταρ των 80's με αυτά των Millenium και άλλα παρεμφερή. Όμως τώρα που το καλοσκέφτομαι αυτοί οι δύο θα αποτελούσαν το ιδανικό δίδυμο στα guard για οποιδήποτε ομάδα οποιαδήποτε εποχή. 
Ο ΤΟΤΕ γεννημενος serial killer, με τρομερό σουτ, απίστευτη ευχέρεια στο χειρισμό της μπάλλας, νικητής που μπορεί να σκοτώσει οποιαδήποτε άμυνα.
Ο ΤΩΡΑ ο τέλειος συμπαίχτης, που κάνει τα πάντα για να κάνει την ομάδα και τους συμπαίχτες του καλύτερους, εξαιρετικός στο διάβασμα των φάσεων, τρομερός πασέρ, και ο κορυφαίος αμυντικός guard στην ιστορία του Ευρωπαϊκού Μπάσκετ.
Φαντάζομαι ότι είναι τα ιδανικά στοιχεία που θέλει ένας προπονητής από έναν combo-guard ( Drazen ) και από ένα playmaker ( 3D ).

Αναλύοντας το Pick 'n' Roll 2

Εδώ έχουμε μια κατάσταση με επαναφορά της μπάλλας από το πλάι. Η διάταξη είναι box. Ο 4 δίνει down screen στον 1 που υποδέχεται την πάσα από τον 3.


Στη συνέχεια ο 2 δίνει down screen στον 5 ο οποίος στήνει pick 'n' roll  με τον 1. Την ίδια στιγμή οι 4 και 2 ανοίγουν στις 45 μοίρες για υποδοχή του split out ενώ ο 3 μετά την επαναφορά κόβει διαγώνια στη weak side. Ο 1 παίρνει το pick και ανάλογα με την αντίδραση της άμυνας έχει τις επιλογές του drive, του split out στο 3 ή στο 4 που πλέον είναι στη weak side είτε την ολοκλήρωση της συνεργασίας ψηλού - κοντού με την πάσα στο post στον 5.
Δείτε παρακάτω και το σχετικό βίντεο.

30 May 2011

Αναλύοντας το Pick 'n' Roll 1

Ας κάνουμε μια προσπάθεια να εισχωρίσουμε στο περιβόητο και πασίγνωστο σε όλους πλέον Pick 'N' Roll. Ξεκινάμε με μια παραλλαγή που την χρησιμοπειεί κατα κόρον ο Παναθηναικός.
Οι 4 & 5 στήνουν screen επιλογής στην κορυφή της ρακέτας για τον 1 ενώ παράλληλα λειτουργεί ως fake screen στον 3 που κόβει στο χαμηλό ποστ ενώ παράλληλα ο 2 παίρνει το διπλό screen και κατευθύνεται στην απέναντι γωνία ενώ ο 1 ντριμπλάρει προς το μέρος του.


 

Ο 4 κάνει fake screen και παίρνει πίσω screen από τον 5 και βγαίνει στην κορυφή όπου υποδέχεται την πάσα από τον 1.Ο 5 κάνει κίνηση στα 2 μέτρα και προσπαθεί να πάρει θέση ποσταρίσματος ενώ ο 3 βγαίνει στη γωνία.

Αν η μπάλα δεν περάσει στο post με High - Low ο 3 ανεβαίνει στις 45 μοιρες (wing) υποδέχεται τη μπάλλα από το 4 και προσπαθεί αυτός να τροφοδοτήσει τον 5. Μόλις η μπάλλα πάει στον 5 ο 4 κόβει ανοιχτά μέσα στη ρακέτα ενώ οι 1 και 2 παίρνουν θέση υποδοχής του split out στη γραμμή του τριπόντου.
Δείτε παρακάτω και ένα σχετικό βίντεο.

Τι μου Θυμίζει, τι μου θυμίζει ......



Ας μιλήσουμε για μπασκετ..... Ζούμε το ευρωπαϊκό El Classico, ότι είναι το Ρεαλ-Μπάρτσα στο ποδόσφαιρο είναι οι τελικοί της Α1 για το ευρωπαϊκό μπάσκετ. Ας αναλύσουμε απλά το παιχνίδι: Ο ΠΑΟ στο πρώτο ημίχρονο κάνει ότι ακριβώς και στον ημιτελικό με τη Σιενα. Καμία συγκέντρωση στην άμυνα, πολλά χαμένα αμυντικά ριμπάουντ, λάθος περιστροφές στην άμυνα και κάτι παραπάνω από παιδαριώδη λάθη στο επιθετικό κομμάτι ακόμη και από τον Διαμαντίδη με αποκορύφωμα τις 3 σκοτωμένες επιθέσεις στο τέλος του χρόνου έξω από τη γραμμή των 6,75 από τον Μπατίστ. Ο ΟΣΦΠ στο χρονικό διάστημα αυτό χωρίς να είναι ιδιαίτερα καλός κάνει τα βασικά. Χτυπάει με τον Μπουρούση στο pick'n'roll καθώς ο ψηλός του ΠΑΟ έχει πρψταρχικό στόχο να "διώξει" την μπάλλα από τα χέρια του γκαρντ(Σπανούλη - Τεοντοσιτς)και εγκλωβίζει τη δημιουργία του ΠΑΟ με τους αθλητικούς Παπανικολάου και Γκόρντον. Στη δεύτερη περίοδο ο Ομπράντοβιτς περνάει τον Μαριτς και ο Ντούντα για να προφυλάξει τον Μπουρούση βάζει τον Γλυνιαδάκη με μόνο σκοπό να παίξει αθλητικό "ξύλο" τον Αυστραλό με σκοπό να τον εκνευρίσει και να τον κουράσει.Πάμε στην ταμπακιέρα στα φάουλ της 2ης περιόδου.
1.)pick'n'roll o ΠΑΟ με Μήτσο-Μάριτς αλλαγή στα σκριν ο ΟΣΦΠ και καθαρό φάουλ του ψηλού στην ντρίμπλα του μήτσου.στην ίδια φάση ο Ντούντα παίζει ζώνη ο Μήτσος κάνει drive και οδηγείται προς τον Γλυνιαδάκη τον τραβάει στη γωνία όπου κάνει το 2ο φαουλ με τον Ντούντα να τον επιβραβεύει που δεν έδωσε συνέχεια στο μισματς. Επίθεση του ΟΣΦΠ η μπάλλα χαμηλά στον Γλυν. καλάθι και ( τουλάχιστον τραβηγμένο φάουλ του Μάριτς. ) Επόμενη επίθεση του ΟΣΦΠ με ίδιο σκοπό πριν η μπάλλα περάσει μέσα από ένα φάουλ σε Γλυν. και Μάριτς. 3ο και 2ο αντιστοίχως και η ικανοποίηση του Ντούντα εμφανέστατη. Ο μάριτς στον πάγκο μέσα ο Μπατίστ pick'n'roll και ξανά φάουλ του Γλυν στον κοντό 4ο σε 2 λεπτά και επιβράβευση με χειροκροτήματα από τον Ντούντα... στην ίδια φάση και ενώ έχει εκτελεστεί η πρώτη βολή ο Τεόντοσιτς δέχεται ΤΠ ( που την παραδέχεται και ο ίδιος ) και ο Ντούντα με όψη Ζοτς τον αποσύρει και του φωνάζει... 2 + 2 βολές και η μπάλλα στον ΠΑΟ. Εναπομείναντας χρόνος 7:49 τα φαουλ 2 - 5 αλλά εκσαιρουμένης της ΤΠ τα φάουλ τα ζήτησε ο Ντούντα και έφθειρε τον Μάριτς. Τώρα αν κάποιοι θεωρούν ότι οι 8 επόμενες βολές του ΠΑΟ κοινώς μόνο 4 φάουλ σε 8 λεπτά ( καθότι κάθε φαουλ σε στέλνει στη γραμμή )είναι υπερβολικά πολλά και αποτελούν διαιτητική σφαγή, δικαιωμάτους μεν αλλά ας αναλύσουν λίγο καλύτερα το παιχνίδι και ας το ξαναδούνε λίγο πιο ψύχραιμα. Σε εκείνο το σημείο ο ΟΣΦΠ εκτελεί 4/6 τρίποντα και ο Ζοτς γυρνάει σε match-up zone 2-3 ή 3-2 ανάλλογα με τον αριθμό των γκαρντ στην πεντάδα και δίνει το μακροινό σούτ σε επιλεγμένους παίχτες του ΟΣΦΠ όπως οι Κέσελ-Παπανικολάου-Μαυροκεφαλίδη και Έρτσεγκ. Το ημίχρονο τελειώνει με τον ΟΣΦΠ στο +6.Οι ασιστ είναι ΠΑΟ 5 ΟΣΦΠ 9 και τα λάθη ΠΑΟ 12 !!! ΟΣΦΠ 4.
Ας αναρωτηθούμε όλοι τη σκεφτήκαμε στην ανάπαυλα του ημιχρόνου....
Μήπως ότι και στο παιχνίδι με τη Σιένα;
Ότι δηλαδή δεν υπάρχει περίπτωση ο ΠΑΟ να εμφανιστεί τόσο ΚΑΚΟΣ.
Ότι μήπως ο ΟΣΦΠ έχασε την ευκαιρία του να καθαρίσει το ματς από ΕΠΙΛΟΓΗ του Ντούντα να φθείρει τον Μάριτς και να πάρει όλα τα φάουλ ο Γλυνιαδάκης και από την βλακεία του Μίλος που ο Ντούντα του επιτρέπει να παίζει εκτός συστήματος και πολλές φορές εκτός λογικής;
MVP του ματς στο ημίχρονο οι Σπανούλης και Μαυροκεφαλίδης.

Ξεκινάει το 2ο ημίχρονο και όλως παραδόξως ο Ντούντα ξεκινάει τον Μίλος αντί του Σπανούλη και στη front line τον Έρτσεγκ στι 4 και τον Λουκά στο 5.
Ο Μήτσος διαβάζει καλά το παιχνίδι και είτε εκτελεί μόνος του είτε περνάει την μπάλλα χαμηλά όπου ο Μπατίστ δεν έχει αντίπαλο ( Μαυροκεφαλίης ) και τον χρεώνει με δύο φάουλ.
Ο Σπανούλης παραμένει στον πάγκο ακόμα και όταν ο Ντούντα παίζει με 2 άσσους καθώς περνάει για πρώτη φορά στο παιχνίδι τον Τεο.
Η επίθεση του ΟΣΦΠ γίνεται αργή χωρίς κυκλοφορία και κίνηση ενώ η άμυνα του γίνεται αχίλλειος πτέρνα κάθως η αδυναμία των Μίλος-Τεο είναι εμφανέστατη. Με σωστό διάβασμα του παιχνιδιού ο Ζοτς παίζοντας με 3 γκαρντ καλάθη - Διαμαντίδη ( Σάτο ) - Νίκολας δίνει εντολή ΟΛΕΣ οι επιθέσεις να είναι με pick'n'roll Ντρου - Μπατιστ σκοράρει εύκολους πόντους και περνάει μπροστά στο σκορ....
Εκείνη τη στιγμή σκέφτηκα ότι και στον ημιτελικό της Βαρκελώνης .... Ο ΠΑΟ δεν χάνει πλέον με ΤΙΠΟΤΑ....
Εκεί προσωπικά πιστεύω ότι τελείωσε ο αγώνας και η ανάλυσή του κάθως στο 4ο δεκάλεπτο ο ΟΣΦΠ κατέρευσε σωματικά και πνευματικά καθώς διαπιστώνει ότι η τέλεια χρονιά ( μέχρι πριν 10 μερες )οδηγείται σε ακόμα μια αποτυχία.
Όσο για τις δηλώσεις του Σπανούλη και την έκπληξη των περισσοτέρων μάλλον θα έχει κάτι περισσότερο από 2 εκατομμύρια λόγους για να την κάνει.

Αρxίζουν οι Τελικοί

Είναι μια σειρά τελικών που μετά από χρόνια δείχνει ισορροπημένη. Με μια μικρή διευκρίνιση όμως.... Αυτή θα είναι η πρώτη φορά στη σειρά των 4 αγώνων που ο Ζοτς θα δοκιμάσει να μεταφέρει το παιχνίδι στα 2-3 μέτρα όχι μόνο με pick 'n' roll αλλά και με plays συνεργασίας 2 παιχτών στο πλάι είτε απομόνωσης χαμηλά. Κάτι που τα προηγούμενα 2 χρόνια ήταν ο πολιορκητικός κριός ( ελέω Πέκοβιτς ) ώστε να καταφέρει να εξισορροπήσει το inside-outside παιχνίδι του αλλά κυρίως να φθείρει την αντίπαλη front-line. Στο σημερινό ρόστερ η απουσία ενός Πεκοβιτς-esh είναι μεν εμφανέστατη αλλά πιστεύω ότι θα πάει σε μεγάλο χρόνο του παιχνιδιού σε σχήματα δίδυμων πύργων ( Μπατιστ - Μάριτς ), όσο διάστημα το αντίστοιχο δίδυμο του Ντούντα θα είναι οι Μπυρούσης - Μαυροκεφαλίδης.
Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι το ένα " κλειδί " των αναμετρήσεων. Όσο αφορά το δεύτερο σημείο που θα κρίνει τη σειρα είναι πέρα από κάθε αμφισνήτηση οι επιλογές αλλά και τα ποσοστά στην περιφέρεια και το λέω αυτό διότι η προσέγγιση των δυο ομάδων στο κομμάτι αυτό είναι αντιδιαμετρικές. Και εξηγούμε:
α.) Παναθηναϊκός
Ο Ζοτς χρησιμοπειεί πολλά plays για να βρει το ΕΛΕΥΘΕΡΟ σουτ από την περιφέρεια αλλά η κεντρική ιδέα είναι να στηθεί είτε στην κορυφή είτε στο πλάι ένα pick να γίνει το drive από Διαμαντίδη - Καλάθη και μ' ένα split, συνήθως στις 30 αλλά και στις 45 μοίρες να βγεί ελεύθερο σουτ είτε από Σάτο ( ελλείψη Περπέρογλου ) είτε από Τσαρτσαρή - Φώτση. Τον Νίκολας δεν τον αναφέρω διότι το θεωρώ αδύνατο ο παίχτης που τον μαρκάρει να φύγει πρώτος στο rotation της άμυνας.
Ο δεύτερος τρόπος να βρει ο Ζοτς το ελεύθερο περιφερειακό σουτ είναι με άμεση εκτέλεση από Διαμαντίδη - Νίκολας πίσω από το pick που θα δίνει στην κορυφή ο εκάστοτε ψηλός, καθώς ο Ντούντα δεν πρόκειται να βγάλει τους ψηλούς του στα Hands-Out και θα τους κρατήσει, ως συνηθίζει , πιο βαθειά μέσα στην ρακέτα.
β.) Ολυμπιακός
Ο Ολυμπιακός από την άλλη στηρίζεται περισσότερο στην άγνοια κινδύνου των Τεόντοσιτς - Σπανούλη να παίρνουν λογικά και μη σουτ από την περιφέρεια ακόμα κια να αυτά δεν προκύπτουν από την εξάπλωση στο παρκέ κάποιου play αλλά από σουτ κατευθείαν μετά από ντρίπλα.
Έπειτα από split περιφερειακού είτε από inside - outside από πάσα κάποιου ψηλού θα βρει ελεύθερα σουτ στα τριάρια ( Κέσελ - Παπανικολαου - Παπαλουκάς σε σχήμα με τρεις άσσους )και στα τεσσάρια ( Έρτσεγκ - Μπουρούση - Πρίντεζη )
Αυτά τα δύο κομμάτια όχι μόνο για το αυριανό ματς αλλά για όλη τη σειρά θα αποτελέσουν τον ακρογωνιαίο λίθο της επιτυχίας, πέρα από τα τετριμμένα λάθη - ριμπαόυντ.
Δεν σχολιάζω καθόλου τα περί ατμόσφαιρας και κάφρων εκατέρωθεν, διότι απλά όπως η Ποδοσφαιρική Ευρώπη απόλαυσε τα συνεχόμενα El Classico προσδοκώντας να ξεφύγει από τη ρουτίνα και να απολάυση αυτή την αθλητική πανδαισία, έτσι πιστεύω και εμείς οι ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΤΥΧΕΡΟΙ Έλληνες - και όχι μόνο - να απολαύσουμε το απόλυτο Μπασκετικό Ευρωπαϊκό El Classico. ΕΙΘΕ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΥΜΠΑΡΟΣ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ !!!!!!
Back to top ↑
Connect with Us

    About Me

    Powered by Blogger.
© 2013 Joga Sportivo. WP Mythemeshop Converted by BloggerTheme9
Blogger templates. | Distributed by Rocking Templates Proudly Powered by Blogger.